Három nemzet képviselőit - görög, török és magyar tanárokat és tanulókat - összekötő foglalkozássorozattal a Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium is csatlakozott a kezdeményezéshez.
Intézményünk is kedvezményezettje az Erasmus+ az európai oktatás, képzés, ifjúságügy és sport támogatására irányuló Europai Uniós programnak. Az Akkreditáció elnyerésével 2024. óta külföldi továbbképzésekre, szakmai látogatásokra küldjük kollégáinkat a szakmai ismeretek gyarapítása, a módszertani megújulásra és jó gyakorlatok megosztására, míg a diákok számára új lehetőségek nyílnak idegen nyelvi és szociális készségeik fejlesztésére, a nemzeti határokat átlépő kapcsolatépítésre. Mind tanáraink, mind a csereprogramokba bekapcsolódó tanulók kulturális ismeretekkel és sok-sok élménnyel gazdagodnak: az új tudás és készségek mellett európai szemléletet is hoznak haza.
A nyitottság jegyében rendszeresen fogadunk török diákcsoportokat és tanárokat szakmai látogatáson. A török tanulók megismerkednek az iskolával, tanulási programjuknak megfelelően szaktárgyi órákra mennek, együtt tanulnak a bethlenes diákokkal.
Az októberi Erasmus hét azért is volt különleges, mert két görög tanárnő érkezett Kalamatából, hogy a 11. évfolyam számára foglalkozásokat tartsanak a demokráciáról. Az egyik műhelymunka során történelmi alapokról indulva egy valós i.e. 5. századi dilemma került megvitatásra az akkori társadalmi csoportok képviselői által. A szerepjátékban a kooperáció, a tolerancia és az érdekérvényesítés, a kulturált vita és a nyilvános beszéd készségeit gyakorolták a tanulók. A másik foglalkozás fókuszában a közösségi döntéshozatal volt. A demokrácia alapja a nyílt és egymásra figyelő, a másik embert és véleményét tisztelő kommunikáció. Ezt tanulták, ezt gyakorolták a magyar és a török diákok együtt, a görög tanárnők: Eleine és Persa óráin. A hét második felében olyan tanítási órákon vettek részt a török tanulók, ahol a tananyag digitális eszközök, alkalmazások és internetes tartalmak segítségével került átadásra, illetve részt vehettek digitális kultúra órákon is. Fontos része volt a heti programnak az iskola bemutatása, az iskolai élet és az oktatási rendszerek összehasonlítása. Az információ- és ismertek cseréje mellett épültek a Bethlen nemzetközi kapcsolatai. A török és a görög partnerekkel is van kezdeményezés tematikus diákcsere projektek kidolgozására. Az egyik a demokrácia és társadalmi kérdések témakörét, a másik a környezetvédelem és fenntartható fejlődés aktuális problematikáját fogja feldolgozni.
Ezek mellett van egy olasz Erasmus diákcsere tervünk a Monopoli Általános Iskolával. Az iskola távlati célja a nemzetközi kapcsolatok kibŏvítêse, amelyek ápolásával hosszútávon minden korosztály számára megnyílik a lehetőség a diákcserékbe való bekapcsolódásba.
Az októberi programot sikeresen regisztráltuk az Erasmus Days rendezvényei között. Az 'Erasmus Mosaics at Bethlen' a görög tanárok, a török diákok és a 11. évfolyamos tanulók és jónéhány kollégánk bevonásával vált az európai Erasmus naptár egyik eseményévé, számunkra pedig a nemzetköziség inspiráló példájává. A Bethlen Erasmus csapatával azon dolgozunk, hogy minél több diákunk és munkatársunk számára hozzon az Erasmus lehetőséget.